View Categories

Apotheek en huisarts wijzigen bij een cliënt

2 min read

Inhoudsopgave

Apotheek #

In nCare web staan onderin de tab ‘Algemeen’ bij de cliënt de apotheek en huisarts.
Onder de apotheeknaam staan een datum en tijdstip achter ‘wijziging vanuit AIS’. Deze datum en tijd geven aan wanneer de apotheek voor het laatst de medicatie in nCare heeft bijgewerkt. Is deze datum langer dan een dag geleden? Dan loopt de medicatie informatie in nCare achter en moet de apotheek een update naar nCare sturen.

Om de apotheek van de cliënt te wijzigen klik je op ‘Wijzigen’

Selecteer de nieuwe apotheek en druk op ‘Opslaan’.
De huidige medicatie van de cliënt wordt gestopt totdat de nieuwe apotheek een medicatie import naar nCare heeft gestuurd.

De status van de apotheek is nu ‘wacht op acceptatie door apotheek’. dat betekent dat de apotheek nu eerst de cliënt moet accepteren voor zij een medicatie import kunnen sturen.

Huisarts #

Huisartsen hebben geen koppeling met nCare. Het toevoegen van de huisarts in nCare is dus alleen voor dossiervorming van de cliënt.

Om een huisarts toe te voegen klik je op ‘Toevoegen’. Klik naast ‘Naam’ op het filter om te zoeken op naam. Je kunt ook zoeken op AGB code door op het filter naast ‘AGB code’ te klikken.

Staat de huisarts niet in de lijst? Klik dan rechtsonder op Overige huisartsen. Daar kan je ook op AGB code zoeken door te klikken op het filter.
Selecteer de huisarts en klik op ‘Ok’.

Staat een huisarts niet in de lijst? Stuur dan een support ticket in met de naam en AGB code, welke je kunt vinden op vektis.nl, en dan voegen wij de huisarts toe aan ons management, zodat jij deze daarna aan je nCare omgeving kunt toevoegen.

Wil je bepaalde huisartsen opslaan om gemakkelijk te kunnen koppelen? Maak dan een voorkeurslijst van huisartsen via Instellingen -> Huisartsen.

Als er eenmaal een huisarts is toegekend, kan het veld niet meer leeg gemaakt worden. De huisarts veranderen kan dan nog wel.