app_icon

de Zorgapp
Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoord op de veelgestelde vragen over de Zorgapp. Kijk hieronder of het antwoord op jouw vraag er tussen staat voordat je een melding maakt in het klantportaal. Controleer ook of je minimaal de één na laatste versie van de Zorgapp op jouw apparaat hebt geïnstalleerd.

Algemeen

Ik zie geen cliënten.

Ga naar het instellingenmenu (door op het poppetje boven in het scherm te drukken) en controleer of er verbinding is met het ECD. Wanneer het bolletje bij het ECD rood of oranje is dan is er geen verbinding met het ECD en wordt er geen data geladen. Heb je wel verbinding met internet, neem contact op met de helpdesk of applicatiebeheerder binnen jouw organisatie.

Mijn wijzigingen worden niet gesynchroniseerd.

Ga naar het instellingenmenu (door op het poppetje boven in het scherm te drukken) en controleer of er verbinding is met het ECD. Wanneer het bolletje bij het ECD rood of oranje is dan is er geen verbinding met het ECD en wordt er geen data geladen. Heb je wel verbinding met internet, neem contact op met de helpdesk of applicatiebeheerder binnen jouw organisatie.

Ik heb wel verbinding met het ECD maar zie geen cliënten of agenda afspraken.

Ga naar het instellingenmenu en druk op het pijltje achter de ECD. Controleer of je bent gekoppeld met jouw ECD account. Als dat niet het geval is, voer dan dezelfde gegevens in waarmee je inlogt in het ECD.

– Ik zie geen invoervelden
Controleer of het schuifje aan staat waarmee je aangeeft dat je geen ECD account hebt en zet het schuifje om.

Ik zie mijn eigen cliënten of agenda afspraken niet.

Ga naar het instellingenmenu (door op het poppetje boven in het scherm te drukken) en druk op ‘Uitloggen’. Log vervolgens in met jouw eigen inloggegevens voor de Zorgapp.

– Ik zie nog steeds mijn eigen cliënten of agenda afspraken niet.
Ga naar het instellingenmenu en druk op het pijltje achter de ECD.
Druk dan op de knop ‘Ontkoppelen’ en koppel met jouw gebruikersaccount van het ECD.

– Geen ontkoppelknop?
Dan is de Single Sign On functionaliteit ingeschakeld en wordt dit in de backoffice van het ECD geregeld. Neem contact op met de helpdesk of applicatiebeheerder binnen jouw organisatie.

Aanmelden

Ik moet een activatiecode invoeren bij het opstarten van de Zorgapp.

Je hebt een activatiecode nodig om met de Zorgapp van jouw organisatie te verbinden. De activatiecode voor de Zorgapp is bekend bij de applicatiebeheerder van jouw organisatie. Neem contact op met de helpdesk of de applicatiebeheerder binnen jouw organisatie voor deze code.

Ik weet mijn inloggegevens voor de Zorgapp niet meer.

De inloggegevens voor de Zorgapp worden verstrekt door de applicatiebeheerder van jouw organisatie. Neem contact op met de helpdesk of de applicatiebeheerder binnen jouw organisatie.

Ik ben mijn pincode vergeten, wat moet ik doen?

Wanneer in het vergrendelscherm druk je rechtsboven in het scherm op de uitloggen knop. Log vervolgens in met je gegevens en ga naar de instellingen in de Zorgapp, je kunt bij “Pincode wijzigen” een nieuwe pincode invoeren.

Je krijgt nadat je ingelogd bent, twee minuten de mogelijkheid om je pincode te wijzigen. Dit in verband met de veiligheid.

Instellingen

Hoe kan ik controleren of ik met het juiste account ben toegevoegd?

Ga naar het instellingenmenu (door op het poppetje boven in het scherm te drukken) en druk op het pijltje achter de ECD. In het (ont)koppelscherm zie je het gebruikersaccount waarmee je bent gekoppeld.

Ik wil een groter lettertype. Hoe doe ik dit?

Ga naar het instellingenmenu (door op het poppetje boven in het scherm te drukken). Zet het schuifje achter “Groot lettertype” aan om groot lettertype in te schakelen.

Hoe kan ik mijn pincode wijzigen?

Wanneer je bent ingelogd heb je de mogelijkheid om binnen 2 minuten jouw pincode te wijzigen. Ga naar het instellingenmenu (door op het poppetje boven in het scherm te drukken). Druk op het pijltje achter “Pincode wijzigen”. In dit scherm kun je een nieuw pincode invoeren.

Ik zie een rood bolletje bij het ECD. Wat moet ik doen?

Een rood bolletje bij het ECD betekend dat er geen verbinding is met internet of met het ECD. Heb je wel verbinding met internet, neem contact op met de helpdesk of applicatiebeheerder binnen jouw organisatie.

Agenda

Hoe kan ik een afspraak in mijn agenda toevoegen?

Door op het plus-icoon rechts onder in het scherm te drukken kun je een afspraak toevoegen. Kies hier de soort afspraak, de cliënt, de tijd, de zorgvraag en de activiteiten om een afspraak toe te voegen.

Hoe kan ik een afspraak in mijn agenda voltooien?

Door op de drie puntjes te drukken open je de opties van een afspraak. Druk op het groene vinkje om de afspraak als voltooid te markeren. Een vinkje rechtsboven de afspraak betekent dat de afspraak al voltooid is.

Hoe kan ik alle afspraken in mijn medewerkeragenda accorderen?

In de medewerkeragenda is het mogelijk om alle afspraken in één keer te voltooien middels de knop “Voltooi alle afspraken” onderaan de agenda.

Hiervoor dient wel de functionaliteit op de omgeving te zijn ingeschakeld. Mocht je deze functionaliteit missen, informeer hierover bij de applicatiebeheerder binnen jouw organisatie.

Hoe kan ik een afspraak in mijn agenda wijzigen?

Door op de drie puntjes te drukken open je de opties van een afspraak. Druk op het zwarte potlood icoon om de afspraak details te wijzigen.
Je kan bijvoorbeeld de duur verlengen of de locatie aanpassen.

Hoe kan ik een afspraak in mijn agenda verwijderen?

Door op de drie puntjes te drukken open je de opties van een afspraak. Druk op het rode prullenbak icoon om de afspraak details te verwijderen.

Hoe kan ik een 'no-show' voor een afspraak invoeren?

Door op de drie puntjes te drukken open je de opties van een afspraak. Druk op het oranje kruis icoon om de afspraak als no-show te registreren / te annuleren.

Hoe kan ik mijn dag afsluiten? (PlanCare)

Door op de drie puntjes te drukken bij ‘Dag afsluiting’ kun je de dag afsluiten en accorderen. Dit is alleen mogelijk als alle voorgaande afspraken van de route zijn afgevinkt.

Ik zie geen afspraken in mijn agenda.

Ga naar het instellingenmenu (door op het poppetje boven in het scherm te drukken) en controleer of er verbinding is met het ECD. Wanneer het bolletje bij het ECD rood of oranje is dan is er geen verbinding met het ECD en wordt er geen data geladen. Heb je wel verbinding met internet, neem contact op met de helpdesk of applicatiebeheerder binnen jouw organisatie.

Cliëntenlijst

Hoe maak ik een cliënt favoriet?

Druk op de poppetjes-icoon onder in beeld om naar je cliëntenoverzicht te gaan. Druk op het ster-icoon, het icoon licht nu op. Druk op de cliënten die je favoriet wilt maken. Als je de keuze hebt gemaakt sla je de favorieten op door nogmaals op het ster-icoon te drukken. Bevestig de keuze met ‘Ja’.

Wat gebeurt er als ik een cliënt favoriet maak?

Wanneer een cliënt favoriet is halen wij, als je verbinding hebt met internet, de gegevens van de cliënt op. Een cliënt favoriet maken heeft een aantal voordelen. De cliënt wordt namelijk bovenaan in de cliënt-selectie-lijsten getoond, de rapportages en metingen van de cliënt worden getoond in de tijdlijn en de gegevens van de cliënt zijn (wanneer reeds gedownload onder internetverbinding) offline beschikbaar.

Rapportages

Ik krijg een melding dat ik geen rapportage in de toekomst kan maken.

De datum en/of tijd instellingen op jouw apparaat liggen in de toekomst. Wijzig dit aan bij de instellingen van jouw apparaat naar de juiste datum en/of tijd.

Hoe kan ik een overdrachtsrapportage aanmaken?

Het is mogelijk om een overdrachtsrapportage te maken via de tijdlijn. Ga naar de tijdlijn en klik rechtsonder op het plus-icoon om de overdrachtsrapportage aan te maken.

Metingen

Tijdlijn

Ik mis een cliënt in de tijdlijn.

Alleen cliënten die favoriet zijn of in de medewerkagenda staan worden in de tijdlijn opgenomen. Ververs de tijdlijn om nieuw toegevoegde favorieten te tonen.

Medicatiecontrole

Begin met typen en druk op enter om te zoeken