Waar staat dit:
Algemeen beheer organisatie > Instellingen > Inloginstellingen
Benodigde rechten:
Algemeen beheer organisatie
In dit onderdeel beheer je hoe er moet worden ingelogd in nCare.
Algemene instellingen #
Onder algemene instellingen beheer je de instellingen voor het inloggen met een nCare account.
Toegestane 2FA methodes #
Hier kan je aanvinken met welke 2FA methodes een gebruiker kan inloggen in nCare.
- Authenticator
- De gebruiker voert een code in uit een gekoppelde 2FA app. nCare verwacht dat de organisatie zelf voor instructies zorgt over de werking van 2FA app’s.
- Email
- De gebruiker ontvangt een 2FA per e-mail
- Whitelisting
- Hier kan je de IP adressen van jouw organisatie toevoegen. Hiermee hoeft een gebruiker geen 2FA code in te voeren bij het inloggen.
- Voeg per regel één IP adres toe. Er hoeft dus geen puntkomma of komma tussen om IP adressen te scheiden.
Voorbeeld:
62.229.63.14
86.339.16.84
etc.
Persoonlijk certificaat installeren voor 7 dagen toestaan #
Wanneer je dit aan vinkt blijft een 2FA token op een persoonlijk apparaat 7 dagen geldig, er hoeft dan niet elke inlogpoging een nieuwe token ingevoerd te worden.
Let er dan wel op dat het betreffende vinkje tijdens het inloggen wordt aangevinkt:
2FA-methode resetten #
Om de 2FA-methode te resetten, zoek je de betreffende gebruiker op via: instellingen > gebruikers.
Wanneer je de gebruiker open klikt, controleer dan of de tab ‘persoonsgegevens’ is geselecteerd. Rechts onderin heb je de mogelijkheid om de 2FA-methode te resetten. Wanneer je op deze knop hebt gedrukt, krijgt de betreffende gebruiker bij de eerstvolgende inlogpoging opnieuw de keuze om de gewenste 2FA-methode te kiezen (e-mail of authenticator app). Let op: wanneer slechts één van deze opties aanstaat voor jouw organisatie, krijg je ook alleen deze optie te zien.