View Categories

Inloginstellingen

1 min read

Waar staat dit:
Algemeen beheer organisatie > Instellingen > Inloginstellingen

Benodigde rechten:
Algemeen beheer organisatie

In dit onderdeel beheer je hoe er moet worden ingelogd in nCare.

Algemene instellingen #

Onder algemene instellingen beheer je de instellingen voor het inloggen met een nCare account.

Toegestane 2FA methodes #

Hier kan je aanvinken met welke 2FA methodes een gebruiker kan inloggen in nCare.

  • Authenticator
    • De gebruiker voert een code in uit een gekoppelde 2FA app. nCare verwacht dat de organisatie zelf voor instructies zorgt over de werking van 2FA app’s. 
  • Email
    • De gebruiker ontvangt een 2FA per e-mail
  • Whitelisting
    • Hier kan je de IP adressen van jouw organisatie toevoegen. Hiermee hoeft een gebruiker geen 2FA code in te voeren bij het inloggen.
    • Voeg per regel één IP adres toe. Er hoeft dus geen puntkomma of komma tussen om IP adressen te scheiden.
      Voorbeeld:
      62.229.63.14

      86.339.16.84
      etc.

Persoonlijk certificaat installeren voor 7 dagen toestaan #

Wanneer je dit aan vinkt blijft een 2FA token op een persoonlijk apparaat 7 dagen geldig, er hoeft dan niet elke inlogpoging een nieuwe token ingevoerd te worden.

Let er dan wel op dat het betreffende vinkje tijdens het inloggen wordt aangevinkt:

2FA-methode resetten #

Om de 2FA-methode te resetten, zoek je de betreffende gebruiker op via: instellingen > gebruikers.

Wanneer je de gebruiker open klikt, controleer dan of de tab ‘persoonsgegevens’ is geselecteerd. Rechts onderin heb je de mogelijkheid om de 2FA-methode te resetten. Wanneer je op deze knop hebt gedrukt, krijgt de betreffende gebruiker bij de eerstvolgende inlogpoging opnieuw de keuze om de gewenste 2FA-methode te kiezen (e-mail of authenticator app). Let op: wanneer slechts één van deze opties aanstaat voor jouw organisatie, krijg je ook alleen deze optie te zien.