Wat houdt de functionaliteit in? #

Via de nCare app is het mogelijk om wondzorgregistraties vast te leggen en de bijbehorende hulpmiddelen te bestellen via onze webshop. Deze functionaliteit is alleen beschikbaar in de nCare app. Niet in nCare web.
Via de webshop heeft nCare een koppeling met de openbare apotheek, ApotheekZorg en OneMed. De leverancier vraagt op basis van de registratie en bestelling, de huisarts om akkoord voor het leveren van de hulpmiddelen.

Wat is er nodig om hulpmiddelen te implementeren? #

Wanneer je aan de slag wilt met hulpmiddelen binnen jouw organisatie kan je dit aangeven via ons klantportaal.

De implementatie vindt bij ons op kantoor plaats en aansluitend krijgen alle gebruikers een training.

Voorwaarden #

  • De betrokken apotheken werken met het AIS Pharmacom, CGM of Apro.
  • De gebruikers moeten de juiste rol krijgen.
  • De COV check moet opnieuw zijn uitgevoerd bij de cliënten waarbij wondzorg registraties moeten worden aangemaakt. Hiermee worden de verzekeringsgegevens opgehaald. (uitleg over COV check)
  • Alle cliënten moet een huisadres gevuld hebben in nCare.
  • De cliënten moeten een huisarts ingevuld hebben in nCare.
  • De betrokken huisartsen en apotheken moeten geïnformeerd worden.

Hoe werkt het? #

Zorg ervoor dat je eerst bent ingelogd in de nCare app.

Wondregistratie #

Tik op de cliënt waarop je een wondregistratie wilt vastleggen.

Kies in het volgende scherm voor ‘Hulpmiddelen’

Klik vervolgens op de knop ‘Nieuwe wond registreren’

Indien er geen gegevens beschikbaar zijn van een zorgverzekeraar tonen wij onderstaande melding.
Je moet dan eerst de COV check uitvoeren in nCare web voor je verder kan gaan.

Indien er geen foutmelding staat kan je verder met de vragenlijst.
De eerste vragen zijn checks om te bepalen of de toekomstige bestelling vergoed wordt door de zorgverzekeraar.
Indien je één van de eerste 3 vragen met ‘Nee’ beantwoord, zullen de kosten door de cliënt zelf betaald moeten worden.
Dit kan je aangeven via onderstaande melding die meteen naar voren komt indien er ‘Nee’ wordt gekozen.

Indien je hebt aangegeven dat de cliënt akkoord gaat dat de kosten voor eigen rekening komen kan je verder met de vragenlijst.

Geef nu aan om wat voor soort wond het gaat. Je kan kiezen uit een vaste lijst met opties.

Vervolgens geef je de plaats van de wond op, ook hier kan je kiezen uit een vaste lijst met opties.

Hierna geef je de datum wanneer een wond is ontstaan. Je kan alleen kiezen uit een datum in het verleden of de huidige dag.

De laatste stap is om aan te geven wat de kleur van de wond is.

Aan het einde van de vragenlijst heb je nog de mogelijkheid om eventuele opmerkingen te plaatsen.
Kies hierna voor ‘Producten bestellen’ om naar de webshop te gaan en de hulmiddelen te bestellen.

Bestellen #

Na het aanmaken van de wondregistratie kom je in de webshop.

Bovenaan het scherm kan je zoeken op productnaam of op ‘Artikel buiten formularium’

Onder de zoekbalk zie je alle producten die beschikbaar en links heb je de optie om de producten per categorie te filteren.

Je kan meerdere producten toevoegen aan je winkelwagen. Je voegt een product toe door te klikken op ‘In winkelwagen’.

Wanneer er producten aan de winkelwagen zijn toegevoegd, zal dit visueel getoond worden met een rood bolletje + aantal producten die zijn toegevoegd.

Door op de winkelwagen met producten te klikken kan je controleren wat er allemaal in de wagen zit en er voor kiezen om de bestelling af te ronden.

Om de bestelling af te ronden is het belangrijk om de wisselfrequentie aan te geven van het hulpmiddel.

Vervolgens geef je de naam + mobiele nummer op van jezelf zodat de leverancier eventueel contact kan leggen bij vragen over de bestelling.

Bij de laatste stappen geef je de gewenste leverdatum op en naar welk adres de bestelling verstuurd moet worden.

Standaard staat het adres van de cliënt gevuld maar je kan ook een afwijkend adres opgeven voor de bestelling.

Alles ingevuld? Klik dan op ‘Bestellen’ en de bestelling wordt verstuurd. De leverancier neemt contact op met de huisarts om te controleren of de registratie klopt. Daarna worden de producten verzonden.

Opnieuw Bestellen #

Via de Hulpmiddelen module is het mogelijk om een vervolgbestelling te plaatsen op een reeds bestaande wondregistratie.

In het wondoverzicht zie je alle aangemaakte wondregistraties staan.

Daarboven kan je drukken op ‘Bestellen’ om de hulpmiddelen voor de wond te bestellen.

Wanneer je klikt op bestellen moet je eerst een nieuwe wondobservatie vastleggen middels onderstaande vragen.

Alles ingevuld? Klik dan op ‘Producten bestellen’ en je komt in de webshop waar je de producten kan selecteren.