Klaarzetten
Het is ook mogelijk om via de nCare app de medicatie klaar te zetten. Dit kan je gebruiken
als je ‘s avonds voor de volgende ochtend de medicatie alvast klaar wilt hebben staan of als
de cliënt een weekend weg of op vakantie gaat en je medicatie wilt meegeven.
In nCare betekent ‘Klaargezet’ dat het is afgetekend. Dat is dus iets anders dan voorbereiden en op een medicijnkar/dienblad plaatsen. Bij die stap is in nCare geen handeling benodigd; je tekent het pas af in nCare als het daadwerkelijk wordt toegediend. Of als je het klaarzet en de cliënt neemt het later zelf in. Voor die laatste optie is de functionaliteit Klaarzetten bedacht in nCare.
Je gaat naar klaarzetten door de cliënt te openen en dan op het icoontje rechtsboven in de
hoek te drukken.

Je ziet nu een scherm met alle geplande toedieningen. Wanneer je op de datum bovenin
klikt kan je aangeven tot welke datum en tijdstip je de medicatie wilt klaarzetten. Dit kan tot
1 week vooruit. Dus vandaag meegerekend, kun je voor 7 dagen klaarzetten.
Let er hierbij op dat als er veel toedieningen gepland staan, je eerst alles van vandaag ziet, en naar beneden moet scrollen voor de toekomstige dagen. Je zult vóór de rondetijd de datum zien waar het om gaat.

Let op, er zijn twee uitzonderingen:
- Medicatie in eigen beheer kan niet worden klaargezet omdat de cliënt hier zelf verantwoordelijk voor is.
- Zo nodig medicatie kan alleen worden klaargezet voor dezelfde dag.
Vink vervolgens de toedieningen aan die je wilt klaarzetten en klik op
‘klaargezet’. Zit er een medicament tussen dat een dubbele controle nodig heeft voer je die
direct uit. Na goedkeuring wordt de medicatie automatisch klaargezet.
Klaargezet betekent afgetekend in nCare.
Zorg voor een juiste overdracht van de klaargezette medicatie aan de persoon waarmee de cliënt mee gaat.
