View Categories

De Zorgapp

5 min read

Versie Wijzigingsdatum Gewijzigd door Beschrijving
1.1 18-03-2024 Elize van Dijk Actualisering

Wat is de Zorgapp? #

De Zorgapp heeft als doel om administratietijd te verminderen en meer cliënttijd te creëren. Deze applicatie is ontwikkeld voor alle zorgverleners die goed met elkaar willen samenwerken en is te gebruiken op smartphone en tablet.

Waar
De Zorgapp kan overal gebruikt worden. Dit betekent dat je niet perse verbonden hoeft te zijn met het wifi-netwerk van jouw zorgorganisatie. Als je gebruik mag maken van een prive-telefoon is het bijv. al mogelijk om tijdens het ontbijt jouw werkdag te bekijken in de app.

Wanneer?
Alle informatie gaat tegenwoordig via het internet en het kan gebeuren dat de internetverbinding op een telefoon of tablet wegvalt. Je wilt dan gewoon doorwerken en gelukkig werkt de Zorgapp offline ook prima! De wijzigingen die zonder internetverbinding maakt worden tijdelijk opgeslagen door de telefoon of tablet. Zodra er weer internetverbinding is, vindt de synchronisatie plaats met de bronsystemen zoals het ECD die gebruikt wordt door jouw organisatie en zijn alle gegevens weer up-to-date!

Hoe werkt de Zorgapp? #

Installeren #

De Zorgapp is beschikbaar op alle grote besturingssystemen zoals iOS en Android(tablet en telefoon). Je vindt de app in de App Store en in Google Play op het apparaat.

In dit hoofdstuk wordt stap voor stap uitgelegd hoe je de Zorgapp kan installeren en vervolgens hoe je kan inloggen.

Downloaden #

Zoek de Zorgapp op in jouw App Store of in Google Play. Kies ervoor om deze te downloaden.

Code invoeren #

Voer de activatiecode in die je hebt gekregen. Deze code zorgt ervoor dat je toegang krijgt tot de cliënt-gegevens van jouw zorgorganisatie

Gebruikersnaam #

Voer jouw accountgegevens in en selecteer Volgende.

Wachtwoord #

Voer het wachtwoord in dat hoort bij de gebruiker die je in stap 4 hebt ingevoerd en selecteer Aanmelden.

Opvoeren/wijzigen van pincode #

Het is belangrijk dat jouw Zorgapp goed beveiligd is! Om de gegevens van cliënten te beschermen stel je een persoonlijke pincode in. In dit hoofdstuk staat een 1-2-3’tje hoe je jouw persoonlijke pincode kan vastleggen. Onthoud deze goed!

Klik op het menu (hamburger icoon, drie streepjes boven elkaar)

Kies hier voor ‘Account’

Klik op ‘wijzig’ bij ‘Pincode’ en wijzig hier je pincode.

Dit kan alleen de eerste twee minuten dat je bent ingelogd om te voorkomen dat andere personen die ongenodigd toegang hebben tot de app dit voor jou doen.

Lettertype vergroten #

Klik op het menu (hamburger icoon, drie streepjes boven elkaar)

Kies hier voor ‘Account’

Schuif de knop bij ‘Gebruik groot lettertype’ naar rechts

Cliënten #

In de Zorgapp heb je toegang tot alle cliënten waartoe je geautoriseerd bent in jouw ECD.

Klik op het menu (hamburger icoon, drie streepjes boven elkaar)

Kies hier voor ‘Cliënten’

Je ziet hier alle cliënten staan op alfabetische volgorde.

Favoriet markeren #

In de cliëntenlijst heb je de mogelijkheid om maximaal 20 cliënten als favoriet te markeren.
Deze cliënten komen dan bovenaan de lijst te staan en wanneer je inlogt worden van deze cliënten alle data uit het ECD opgehaald.

Om cliënten als favoriet te markeren druk je op de witte ster.

Vink de de cliënt(en) aan die je als favoriet wilt markeren.
Achter elke client die je selecteert komt een groen vinkje.
Druk op het witte vinkje om je selectie op te slaan.

Dossier #

Via de Zorgapp heb je toegang tot enkele onderdelen van het cliëntendossier.

Druk op de naam van de cliënt in de cliëntenlijst om in het dossier te komen.

Overzicht #

In het overzicht heb je inzicht in de (ECD afhankelijk):

  • Reanimatie Ja/Nee
  • Allergieën
  • Medische bijzonderheden
  • NAW gegevens
  • Geboortedatum
  • Telefoonnummer
  • Mail adres
  • Contactgegevens contactpersonen
  • Clientagenda 

Rapportages #

Druk in het dossier op ‘Rapportages’

Hier worden standaard alle rapportages getoond van de afgelopen 14 dagen.
Wil je meer lezen? Kies dan voor Laad meer gegevens.

Druk op het + icoon om een rapportages te maken.

Onderwerp
Wanneer je druk op ‘Kies’ bij “Onderwerp’ zie je alle zorgplan onderdelen waarop je kan rapporteren.
Selecteer het onderdeel waarop je de rapportage wilt maken.

Inhoud
Hier schrijf je de rapportage zelf

Per ECD kunnen er verschillende opties zijn die je kan meegeven aan een rapportages zoals bv een ‘Prioriteit’ of ‘Kenmerk’

Druk op het witte vinkje om de rapportage op te slaan.

Zorgplannen #

Via de Zorgapp heb je ook toegang tot het Zorgplan.

Er kan vanaf het Zorgplan een rapportage worden geschreven door op Rapporteer te klikken bij de doelen en acties waarop dit mag. Je krijgt dan hetzelfde scherm te zien als bij Rapportages schrijven, je hoeft alleen geen onderwerp meer te kiezen.

Metingen #

Via de Zorgapp heb je ook toegang tot de metingen.

Hier worden standaard alle rapportages getoond van de afgelopen 14 dagen.
Wil je meer lezen? Kies dan voor Laad meer gegevens.

Om een meting vast te leggen klik je op het witte + icoon

Selecteer het type meting dat je wilt vastleggen en vul de gevraagde velden in.

Agenda #

In de Zorgapp heb je toegang tot je agenda en planning vanuit het ECD.

Klik op het menu (hamburger icoon, drie streepjes boven elkaar)

Kies hier voor ‘Agenda’

Afspraak toevoegen #

Klik op het + icoon.

Vul alle gevraagde gegevens (ECD afhankelijk) in en kies dan voor opslaan via het witte vinkje.

Het is niet mogelijk om offline afspraken toe te voegen. Dit is alleen online mogelijk.

Reistijd #

Op basis van de adressen in je afspraken wordt er reistijd berekent.
Deze staat als niet gesynchroniseerd totdat je deze voltooit.

Reistijd wordt alleen in het verleden of op vandaag berekend. Er wordt geen reistijd berekend tussen afspraken voor morgen of later.

 

Afspraak acties #

Wil je een actie uitvoeren bij een afspraak?
Druk dan op de  de afspraak.
Er verschijnt nu een actie lijst:

  • Verwijderen
  • Alles voltooien (hiermee voltooi je alle afspraken in je agenda)
  • Voltooien
  • Wijzigen
  • Annuleren (ECD afhankelijk)
  • Notities
  • Navigeer (hiermee opent de app jouw standaard navigatie app)

Heb je gekozen voor voltooien?
Dan verschijnt er een groen vinkje naast je afspraak.