Hulp bij het vastlopen van de nCare app #
Indien je problemen ervaart met het vastlopen van de nCare app op je telefoon of tablet, dan is dat heel vervelend. Voordat je contact opneemt met je nCare beheerder binnen jouw organisatie adviseren wij je om onderstaande stappen te doorlopen, om te zien of dit de problemen oplost:
1. Verwijder app-gegevens en cache #
Android (telefoon of tablet)
- Ga op je apparaat naar Instellingen en selecteer Apps
- Selecteer de nCare app
- Klik op Opslag > Verwijder gegevens of Verwijder cache, hiermee wordt je tijdelijke geheugen gewist
- Start de nCare app op en kijk of het probleem is verholpen
Leidt dit niet tot het gewenste resultaat? Doorloop dan onderstaande stappen:
- Ga naar Instellingen > Apps > nCare en verwijder de app
- Wacht 2 minuten en schakel het apparaat uit
- Schakel het apparaat opnieuw in
- Download de nCare app uit de Google Play Store
- Log opnieuw in en kijk of het probleem is verholpen
iOS (telefoon of tablet)
- Druk 3 seconden op het icoontje van de nCare app op je apparaat
- Druk op verwijder app of het minteken wat links bovenin bij de app verschijnt
- Schakel het apparaat uit
- Schakel het apparaat opnieuw in
- Download de nCare app uit de App Store
- Log opnieuw in en kijk of het probleem is verholpen
2. Maak opslagruimte vrij #
Een andere mogelijke oorzaak voor het vastlopen van apps is een gebrek aan opslagruimte op je apparaat. Je kunt gegevens wissen die je niet meer nodig hebt om ruimte vrij te maken in het interne geheugen van het apparaat.
Android (telefoon of tablet)
- Ga op je apparaat naar Instellingen > Apps
- Selecteer een app
- Klik op Verwijderen om opslagruimte vrij te maken
iOS (telefoon of tablet)
- Ga op je apparaat naar Instellingen > Algemeen
- Kies iPhone-opslag
- Klik op een app die je wilt opruimen of verwijderen