Als zorgorganisatie kan je bij een cliënt de volgende blokkaderedenen opgeven in nCare:
Tijdelijke verhuizing of ziekenhuisopname: cliënt is momenteel niet meer bij de zorgorganisatie in zorg, maar de verwachting is wel dat deze terugkomt.
Definitieve verhuizing: cliënt is verhuisd naar een andere zorgorganisatie, cliënt kan door de apotheek gestopt worden.
Ontslag cliënt/Cliënt uit zorg: cliënt is niet meer in zorg en kan gestopt worden door de apotheek.
Overlijden: cliënt is overleden en kan door de apotheek gestopt worden.
Geen medicatieondersteuning meer nodig: cliënt maakt geen gebruik meer van het ETDR, cliënt kan gestopt worden door de apotheek.
Daarnaast kan een cliënt geblokkeerd zijn met de volgende redenen:
Locatie niet gemapt in NCare: Dit komt door een handmatige verhuizing binnen nCare, naar een afdeling die geen koppeling heeft met Nedap. Actie benodigd vanuit de zorgorganisatie. Meer informatie hierover is te vinden op onze pagina Voorwaarden synchroniseren cliënten vanuit Nedap ONS
Automatisch geïmporteerd: Cliënten die vanuit het ECD van de zorgorganisatie automatisch worden geïmporteerd naar nCare, krijgen deze status. Dit gebeurt ook bij cliënten die verder geen medicatie ondersteuning nodig hebben. Het is in dit geval belangrijk om met de apotheek af te stemmen of de cliënt medicatie ondersteuning gaat krijgen in nCare.