• Advies
  • Support
  • Inloggen
  • Home
  • Producten
    • nCare
    • nCare update
    • Elektronisch voorschrijven (EVS)
    • Van papier naar digitaal: elektronische toedienregistratie (ETDR)
    • Zorgapp
    • Zorgapp – multi-ECD – regionale samenwerking
    • Zorgapp – Spraakgestuurd Rapporteren
    • CareConnections API
    • Koppelingen
  • Voor wie
    • GGZ
    • Gehandicaptenzorg
    • Jeugdzorg
    • Ouderenzorg
    • Apotheken
  • Praktijktoepassingen
  • Dienstverlening
    • Implementatie
    • Zorg APK
    • Cursussen & Trainingen
    • Trainingen & Advies
  • Klantverhalen
  • Events
  • Over ons
    • Blogs & Nieuws
    • Vacatures
    • Mens en cultuur
    • Ontwikkelvisie
    • Veiligheid
    • Partners
    • Duurzaamheid
betterdocs-category-icon

Instructievideo's

10
  • de Zorgapp
    • Video: Hoe werkt de Zorgapp?
    • Nedap ONS: uitleg regio/ANW zorg
  • CareConnections app
    • Instructievideo nCare module – Route vanuit Nedap ONS
  • nCare: Basis (zorgorganisatie)
    • Instructievideo nCare app: wijkmodus
    • Instructievideo nCare app: afdelingsmodus
    • Instructievideo nCare app: menu
    • Webinar: Nieuwe koppeling met Nedap ONS
    • Implementatie nCare bij Buurtzorg
  • nCare: EVS
    • Instructievideo EVS nCare
  • nCare: Apotheekportaal
    • Instructiepagina nCare Apotheekportaal
betterdocs-category-icon

Veelgestelde vragen

149
  • nCare: Apotheek
    • Foutmelding: GEN-0001
    • Foutmelding: TDL-0001
    • Foutmelding: TDL-0002
    • Foutmelding: TDL-0003
    • Patient (Mensnummer: numeriek ID) kon niet gevonden worden in Pharmacom op basis van BSN of Mensnummer.
    • Probleem bij het ophalen van gegevens uit Pharmacom voor patient (Mensnummer: numeriek ID): Internal Error (from server)
    • Status: Gestopt door apotheek
    • Cliënt weer activeren
    • Mail met open acties
    • Cliënten automatisch accepteren en blokkeren
    • Chatberichten activeren
    • Hoe werkt de berichtenmodule?
    • Er zijn geen toedieningen/medicatie zichtbaar in nCare
    • Baxteromzetting uitzetten
    • Wat betekent de optie ‘Informatie-uitwisseling apotheek’ bij de cliënt in nCare?
    • Hoe kan ik de releasenotes van CareConnections ontvangen?
    • Hoe kan ik medicatie die besteld is annuleren via nCare?
    • Pharmacom / Promedico apotheken: Hoe stel ik dagelijks automatisch bijwerken in voor mijn apotheek?
    • EVS: Handmatig nieuwe voorschriften verwerken door de apotheek
    • Cliënt acceptatiescherm toont geboortedatum
    • EVS: Recepten automatisch verwerken door de apotheek
    • Status: Wacht op acceptatie door apotheek
  • de Zorgapp
    • Hoe kan ik alle afspraken in mijn medewerkeragenda voltooien?
    • Gebruiker logt in middels SSO (Single Sign On) en ziet geen cliënten.
    • Wijzigingen worden vanuit de Zorgapp niet gesynchroniseerd
    • Er worden geen clienten en afspraken geladen in de Zorgapp
    • Waar kan ik de activatiecode van de Zorgapp vinden?
    • Handleiding Intune Zorgapp activatiecode pushen
    • Er staan geen cliënten in de tijdlijn
    • Welke gegevens en periode worden getoond in de tijdlijn?
    • Hoeveel cliënten kunnen er als favoriet worden gemarkeerd?
    • Hoe kan ik de releasenotes van CareConnections ontvangen?
    • Pincode wijzigen
    • Grootte lettertype aanpassen
    • Hoe kan ik cliënten als favoriet markeren?
    • Hoe kan ik rapportages lezen en maken in de Zorgapp?
    • Hoe kan ik metingen inzien en toevoegen in de Zorgapp?
    • Hoe kan ik mijn agenda inzien en afspraken toevoegen in de Zorgapp?
    • Zorgapp: PinkRoccade – Caress meting wijzigen
    • Reanimatiebeleid – Ysis – MijnCaress
    • Hoe wordt het bereik van de spoedzorgmedewerkers binnen de Zorgapp beperkt?
    • NCF tag instellen voor de Zorgapp
    • Problemen met inloggen
  • nCare: Zorgorganisatie
    • Ontkoppelen SSO account
    • Zorgorganisatie: Er zijn geen toedieningen/medicatie zichtbaar in nCare
    • Er zijn geen toedieningen/medicatie zichtbaar in nCare
    • Hoe kan ik meerdere gebruikers tegelijk importeren?
    • Hoe kan ik een apotheek toevoegen aan nCare?
    • Hoe kan ik de historie van de toedieningen inzien?
    • Wat betekent een vraagteken in de planning?
    • Melding: doublecheck heeft niet de juiste status
    • Wat betekent de optie ‘Informatie-uitwisseling apotheek’ bij de cliënt in nCare?
    • Melding: Log Out
    • Melding: Kon de instellingen niet ophalen, probeer het opnieuw
    • Pincode optie bij SSO
    • Kan ik cliënten in bulk verhuizen naar een andere afdeling/wijk?
    • Medicatielijst dubbele controle
    • Welke SSO providers ondersteunen jullie?
    • ECD importfout: MissingApotheekLocatieConnection: OvisApotheek 123 (agb: 02001234) is niet gebonden aan locatie 1234 (NAAM LOCATIE)
    • ECD importfout: MissingBsn: MissingBsn
    • ECD importfout: InvalidApotheek: Er is geen apotheek met AGB code: 12345678
    • Hoe stel ik een planning in bij de cliënt in nCare web?
    • Hoe kan ik de releasenotes van CareConnections ontvangen?
    • Hoe geef je meerdere accounts tegelijkertijd een einddatum?
    • Ik ben vergeten een medicijn af te tekenen, terwijl ik het wel heb toegediend. Kan ik dit nog wijzigen?
    • Waarom staan wijzigingen niet direct in nCare om af te tekenen?
    • Wat betekent de status “vervallen” of “geannuleerd” bij een dubbele controle ?
    • Er zijn geen toedienlijsten zichtbaar in het noodportaal
    • Melding: De tijd die gehanteerd wordt door de server (null) verschilt nogal van de tijd die op deze tablet is ingesteld.
    • Autorisatie uitbreiden in nCare web en app (escaleren)
    • Wat betekent het rode bolletje in het cliëntoverzicht?
    • Opmaak noodlijsten wordt niet goed getoond?
    • Hoe kan ik medicatie die besteld is annuleren via nCare?
    • Hoe werkt pincode in nCare?
    • Is er nog een andere mogelijk om in te loggen in nCare behalve met de twee-factor authenticatie?
    • Inloginstellingen
    • Rollen en rechten beheer
    • Locatie beheer
    • Afdelingen en wijk beheer
    • Apotheek beheer
    • Huisartsen beheer
    • BEM instellen: Beheer beoordeling medicatie in eigen beheer
    • Gebruikers beheer (aanmaken, bewerken etc)
    • Cliënt toevoegen
    • Apotheek en huisarts wijzigen bij een cliënt
    • Cliënten blokkeren
    • Intoleranties en Allergieën toevoegen en bewerken
    • Kan afdeling niet archiveren?
    • Afdeling- en/of wijkmodus
    • Hoe bestel ik medicatie in de nCare app?
    • Hoe kan ik historische toedieningen zien in de nCare app?
    • Toedienen in de nCare app
    • Hoe zet ik medicatie klaar in de nCare App?
    • Cliëntendossier inzien in de nCare App
    • Aantekeningen/bijzonderheden in de nCare app
    • Waar zie ik het overzicht van alle medicatie in de app?
    • Hoe vervang ik het Nedap certificaat?
    • Pincode inzien met SSO
    • Een cliënt krijgt eenmaal per drie dagen een fentanylpeister. Waar zie ik in de nCare app wanneer deze weer toegediend moet worden?
    • Legenda iconen
    • Uitleg kleuren aftekenknop
    • Cliënt deblokkeren
    • Releasenote: Edifact bericht aangepast om de fax te elimineren
    • Releasenote: Autorisatie uitbreiden nu ook op locatie waar al rechten voor zijn
    • Releasenote: Nieuwe richtlijn dubbele controle
    • Hoe meld ik een apotheek aan die nog geen koppeling heeft met nCare?
    • Voorwaarden synchroniseren cliënten vanuit Nedap ONS
    • Geblokkeerde cliënten niet zichtbaar in apothekersportaal
    • Handleiding instellen Authenticator app
    • Wanneer wordt het bestelmandje groen of grijs?
    • Hoe verhuis ik een cliënt?
    • Hoe kan ik het wachtwoord van de noodlijsten inzien of wijzigen?
    • Blokkaderedenen cliënten in nCare
    • Cache nCare app verwijderen
    • Nedap ONS koppeling: Mapping teams (cliënten)
    • Toedieningen niet geregistreerd in de nCare app (iOS of Android)
    • Ik heb verkeerd afgetekend, kan ik dit wijzigen, annuleren of ongedaan maken?
    • Wachtwoord instellen nCare
    • ECD importfout: MissingApotheek: Er is geen apotheek voor patient en/of locatie
    • Is het mogelijk om meerdere email adressen in te voeren voor de back-up toedienlijsten die elke avond verzonden worden?
    • Wanneer komt er een rapportage door in Nedap ONS vanuit nCare?
    • Er wordt geen mail ontvangen bij nieuw account
    • Monitor nCare web
    • Hoe teken je een infuus of pomp in nCare af?
    • Aanmelden met SSO: IsInvalidTenant
    • Buurtzorg FAQ
    • Zonodig medicatie
    • Functionaliteiten scope nCare
    • Binnen welk tijdsbestek moet een medewerker de medicatie aftekenen?
    • Medicatie klaarzetten in nCare web
    • Hoe teken ik medicatie af wanneer een niet-zorgverlener toedient?
    • Wanneer moet medicatie afgetekend worden
    • Uitleg teksten toedienlijst en medicatielijst
    • Wanneer moet medicatie afgetekend worden
    • Z-index (G-standaard)
    • Wanneer vraagt nCare een dubbele controle?
    • Cliënt niet zichtbaar in de nCare App
    • Dubbele controle
    • Technische documentatie
    • Waarom zie ik maar 14 dagen aan toedieningen vooruit?
  • nCare: nieuwe EVS
    • Mijn nieuwe voorschrift staat dubbel in nCare, hoe komt dit?
    • Hoe voeg ik standaard rondetijden toe tijdens het voorschrijven in nCare?
    • Hoe kan ik de zorg mijn nieuwe voorschrift direct laten aftekenen in nCare?
    • Hoe wijzig ik een rondetijd tijdens het voorschrijven in nCare?
    • Waar is het veld ‘Extra doseerinformatie’ voor bedoeld tijdens het voorschrijven in nCare?
    • Waar is het veld ‘Commentaar bij dit voorschrift’ voor bedoeld tijdens het voorschrijven in nCare?
    • Hoe werkt het EVS in nCare?
    • EVS: Handmatig nieuwe voorschriften verwerken door de apotheek
    • EVS: Recepten automatisch verwerken door de apotheek
betterdocs-category-icon

Handleiding

63
  • de Zorgapp
    • Handleiding Intune Zorgapp activatiecode pushen
    • De Zorgapp
    • Nedap ONS autorisatie en SSO voor de Zorgapp
    • Implementatietraject Zorgapp met Nedap koppeling
    • NCF tag instellen voor de Zorgapp
    • ANW implementatietraject Zorgapp
    • Nedap ONS: Escalatie (autorisatieverzoek)
    • Medicore implementatie
    • Fierit implementatie
    • Nedap ONS: Tijdschrijven via rapportage
    • Medimo deeplink
    • De Zorgapp voor cliënten en verwanten
  • nCare: Koppeling
    • Microsoft Entra (Azure): SSO en IAM
    • Okta: SSO
    • Google: SSO
    • Puur by Ecare: SSO
    • ECD koppeling: MijnCaress
    • ECD koppeling: Pluriform by Adapcare
    • ECD koppeling: PUUR by Ecare
    • Deeplink vanuit ECD naar nCare iOS app
    • FarMedRx koppeling
    • ECD koppeling: Nedap ONS
    • HelloID: SSO
    • Wanneer komt er een rapportage door in Nedap ONS vanuit nCare?
    • nCare API: Ontsluit data uit nCare
  • nCare: Basis
    • Uitleg nCare web
    • Supportprocedures / handleiding klantportaal
    • Werkafspraken apotheken
    • Interne supportprocedures nCare
    • nCare Rapportages
    • Handleiding uitleg nCare app
    • Werkafspraken SAGO apotheken
    • Werkafspraken KZA Apotheken
    • Cliënt toevoegen
    • Bewaartermijn gegevens
    • Afdeling- en/of wijkmodus
    • Hoe bestel ik medicatie in de nCare app?
    • Hoe vervang ik het Nedap certificaat?
    • Handleiding Zorgcentrale
    • Implementatie nCare bij Buurtzorg
    • Monitor nCare web
    • Auditlogging nCare
    • Systeemeisen
  • nCare: Apotheek
    • Cliënten automatisch accepteren en blokkeren
    • Er zijn geen toedieningen/medicatie zichtbaar in nCare
    • Werkafspraken apotheken
    • Werkafspraken SAGO apotheken
    • Werkafspraken KZA Apotheken
    • FarMedRx koppeling
    • Pharmacom / Promedico apotheken: Hoe stel ik dagelijks automatisch bijwerken in voor mijn apotheek?
    • EVS: Handmatig nieuwe voorschriften verwerken door de apotheek
    • EVS: Recepten automatisch verwerken door de apotheek
    • Handleiding Apotheekportaal
    • Instructiepagina nCare Apotheekportaal
    • Blokkaderedenen (uitleg apotheek)
  • nCare: EVS
    • Hoe werkt het EVS in nCare?
    • EVS: Handmatig nieuwe voorschriften verwerken door de apotheek
    • EVS: Recepten automatisch verwerken door de apotheek
    • Best practice: nCare EVS
  • Zorgapp ANW regio oplossing
    • ANW implementatietraject Zorgapp
  • Support procedures
    • Support procedures en het klantportaal
  • CareConnections app
    • Handleiding nCare module – Route vanuit Nedap ONS
    • Snelle Startgids nCare module – Nedap ONS
betterdocs-category-icon

Best practices

4
  • Best practice Nedap SSO/IAM Microsoft
  • Best practice: Proces voor niet-rijdende-partijen ANW/regio zorg + inzage auditlog
  • Best practice: nCare EVS
  • SSO op gedeelde apparaten
betterdocs-category-icon

Roadmap

3
  • Roadmap nCare update
  • Roadmap Zorgapp
  • nCare klanten: Praktische informatie en FAQ nieuwe CareConnections app
Categorieën bekijken
  • Support
  • Uitleg
  • Handleiding
  • CareConnections app

CareConnections app

  • Handleiding nCare module – Route vanuit Nedap ONS
  • Snelle Startgids nCare module – Nedap ONS

Contactgevens

Fokkerstraat 2
3833 LD Leusden

Klantomgeving
020 - 26 18 992

Onze Apps

  • nCare
  • Zorgapp

Hulp

  • Product Advies
  • Support

Branches

  • Gehandicaptenzorg
  • Apotheken
  • Jeugdzorg
  • GGZ
  • Ouderenzorg

Organisatie

  • Nieuws & Blog
  • Over ons
  • Dienstverlening
  • Praktijktoepassingen
  • Vacatures
  • Evenementen
  • Klantverhalen
  • Trainingen & Advies

Download de App

Icoon Apple Store Icoon Google Store

Zusterorganisatie

Logo NCare
  • KvK 62033425
  • Algemene Voorwaarden
  • Cookieverklaring
  • Privacyverklaring
Copyright © 2025 CareConnections
Beleef meer dankzij cookies

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat we je de beste gebruikerservaring op onze website kunnen bieden. Met behulp van deze cookies zijn wij onder andere in staat om de site te kunnen analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en jou de meest relevante informatie te kunnen tonen.

Jouw cookie instellingen

Functioneel: Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Statistieken: Met deze cookies verbeteren we onze website en daarmee jouw ervaring!

Marketing: Worden gebruikt om je relevantere advertenties aan te kunnen bieden op platformen van derde partijen.

Lees hoe we met privacy en cookies omgaan.

Selectie opslaan
Voorkeuren instellen Alleen noodzakelijk toestaan Alle cookies toestaan