u4_web_logo

de Zorgapp 2.1.123 (Cura)

Om ervoor te zorgen dat de Zorgapp zo optimaal mogelijk functioneert verbeteren we deze constant. Wensen van zorgmedewerkers verzamelen we, en verwerken we waar mogelijk in de app. Zitten er fouten in de Zorgapp? Die maken we natuurlijk zo snel mogelijk.

Op deze pagina vind je onze laatste releasenotes voor Cura-gebruikers. Bepaalde functionaliteiten zijn alleen mogelijk vanaf Cura 10.2.08.40. Werk jij met PlanCare? Bekijk dan de releasenotes voor PlanCare-gebruikers.

Wat is nieuw in 2.1.123

Single Sign On
Vanaf Cura versie 10.2.8 is er een nieuwe manier van authentiseren in de Zorgapp mogelijk. Dit zorgt er voor dat er vanaf nu met tokens gewerkt wordt. Waardoor het wijzigen en blokkeren van Cura accounts niet langer aan de orde is. Het inloggen in Cura Web en de Zorgapp zal gelijk zijn. In beide gevallen log je in met de Active Directory account.

Wanneer dit gewenst is, dit graag melden als wens bij zowel Unit4 als CareConnections support zodat wij contact met jullie kunnen opnemen.

Tijdlijn
Vanaf deze release is het mogelijk de nieuwe functionaliteit “tijdlijn” te gebruiken.

In de tijdlijn zijn op chronologische volgorde alle rapportages en metingen te lezen van jouw favoriete cliënten. Op deze manier kun je aan het begin van je dienst in één keer op een eenvoudige manier je inlezen.

Ysis

Heeft jouw organisatie de medische gegevens van de cliënt in Ysis staan en heb jij dit nodig tijdens je zorgmoment? Geen probleem, ook daar voorziet de Zorgapp jou in. Wij tonen namelijk gegevens vanuit Ysis in de Zorgapp, zodat jij niet in allemaal verschillende systemen hoeft in te loggen en te zoeken.

Meten is weten > CareConnections+
Nieuw bij CareConnections is dat wij dashboarding hebben voor onze klanten. Op het dashbord is het gebruik van de Zorgapp te monitoren. Wat is er zoal in te zien?

  • Hoeveel gebruikers werken er met de Zorgapp?
  • Hoeveel rapportages worden er gemaakt?
  • Hoeveel metingen worden er gemaakt?
  • Hoeveel afspraken worden er aangemaakt en afgevinkt?
  • Of juist verwijderd?

Naast bovenstaande is er nog veel meer dat wij meten. Omdat wij erin geloven dat meten weten is en je daarmee naar een hoger plan komt met elkaar.

Interesse?
Heb je interesse in één van de nieuwe functionaliteiten/ diensten, laat het weten via ons klantportaal door hierover een wens in te schieten, zodat wij contact met jou op kunnen nemen.

Verbeteringen

Design optimalisaties
Wij streven ernaar de Zorgapp steeds eenvoudiger te maken. Daarom meten wij hoe de zorgmedewerker de Zorgapp gebruikt. Op basis daarvan doen wij waar mogelijk design aanpassingen om het voor de gebruiker nog eenvoudiger te maken.

Bugfix

  • Volgordelijkheid domeinen kloppend maken aan Cura web
  • Meting eenheid kwam niet juist door, is opgelost
  • Dubbelingen in afspraken is opgelost. Er komt niet langer een dubbele afspraak onderaan je route te staan.
  • Verscheidene agenda issues opgelost.

Release notes geschiedenis

Agenda

Afspraken die niet mogen overlappen schuiven we automatisch voor je op. Hierbij blijft de originele tijd altijd zichtbaar. Ook heb je beter inzicht in de activiteiten die van de cliëntkaart komen en is het toevoegen van activiteiten eenvoudiger.

ipad_agenda_portrait
  • null
    Plus knop
    Met de plus knop rechtsonder kan je een afspraak toevoegen. Kies hier de cliënt, de tijd, de zorgvraag en de activiteiten om een afspraak toe te voegen. 
  • null
    Wijzigen
    Door hierop te drukken kan je een afspraak aanpassen. Je kan bijvoorbeeld de duur verlengen en/of activiteiten toevoegen.
  • null
    No-show
    Door hierop te drukken markeer je de afspraak als “No-show” zoals bekend in Cura.
  • null
    Afspraak details
    Hier vind je de cliëntkaart notitie en de werkinstructie (indien aanwezig).
  • null
    Vinkje
    Met het vinkje markeer je een afspraak als voltooid. Een vinkje rechtsboven de afspraak betekent dat de afspraak al voltooid is.
  • null
    Afspraak gewijzigd
    Indien je een afspraak hebt gewijzigd verschijnt dit icoon. Dit betekent dat de afspraak niet meer automatisch wordt opgeschoven. Dit gebeurt alleen als de afspraak niet mag overlappen met een andere afspraak op dat tijdstip.
  • null
    Niet gesynchroniseerd
    Indien dit label bij een afspraak staat, is de afspraak nog niet gesynchroniseerd met Cura. Dit kan doordat je offline werkt of omdat de afspraak nog niet is afgevinkt. Op het moment van afvinken wordt de afspraak naar Cura gesynchroniseerd.
  • null
    Slotje
    Indien de planner een afspraak heeft vastgezet komt hier een slotje bij. Ook deze afspraken worden niet opgeschoven tenzij het niet anders kan. In dat geval tonen we de originele tijd in rood.
iphone-agenda2x
iphone_clienten

Cliëntenlijst

De cliëntenlijst is overzichtelijker gemaakt. Cliënten uit de agenda worden automatisch voor je opgehaald. Bovendien is het mogelijk om 20 favorieten te selecteren. Bij het opstarten van de Cura App halen we ook de gegevens van deze cliënt voor jou op.

  • null
    Agenda
    Een blauw icoontje betekent dat de cliënt is opgehaald vanuit de agenda.
  • null
    Favoriet
    Met deze knop in de zoekbalk kan je 20 cliënten selecteren die je veel bezoekt. Bij het opstarten van de Cura App worden deze voor je opgehaald.

     

     

Overzicht

Het overzicht toont een snelle weergave van de cliënt. Hier vind je de laatste rapportage en de contactpersonen. Ook zie je hier wat de reanimatiewensen en allergieën van de cliënt zijn.

Gebruik je de Cura App op je telefoon? Dan kan je op het telefoonnummer drukken en meteen de betreffende cliënt of contactpersoon bellen. Daarnaast is het mogelijk om direct naar het adres van de cliënt te navigeren door op het adres te drukken.

Een gebruiker moet minimaal het recht “Tonen medische basisgegevens bij “Medische gegevens” hebben in de autorisatiegroep waar de gebruiker lid van is, om reanimatie-informatie te zien.

De eerste contactpersoon kan worden ingesteld in het Zorgdossier bij contactadressen in de Cura backoffice. Hier kan ook de hulpverlener worden ingesteld. Welke soort hulpverlener naar de Cura App wordt gestuurd kan worden bepaald met stuurcode 123.

ipad_overzicht_portrait
iphone_metingen

Metingen

Op deze pagina zijn alle metingen van de cliënt verzameld. Je kan een meting toevoegen door op het plus-icoon te drukken. 

Afhankelijk van stuurcode 50 zie je bij metingen urgentie, de bestemming en kenmerken. Ook kan je hiermee instellen of er een afschrift wordt gemaakt van de meting. Met stuurcode 24 kan je vastleggen hoe ver terug je een meting mag toevoegen en met stuurcode 126 hoe ver terug je metingen kan bekijken.

Zorgplan

Hier kan je de zorgplannen van de cliënt bekijken. Wanneer een cliënt meerdere zorgplannen heeft, worden deze allemaal weergeven en kan je kiezen welke je wilt bekijken. Vanuit het zorgplan kan je ook direct rapporteren op onderdelen waartoe jij autorisatie hebt binnen Cura Web.

ipad_zorgplan_portrait
iphone_rapportage

Rapportages

Hier vind je de rapportages van de cliënt. Je kunt gebruikmaken van de filteroptie of zoeken via de menubalk bovenaan.

Met stuurcode 228 kan je instellen of er bestemmingen en kenmerken gekozen kunnen worden bij de rapportage en met stuurcode 126 hoe ver terug je metingen kan bekijken.

Pincode

De Cura App is te beveiligd met een pincode. De zorginstelling kan kiezen hoe lang de “time-out” is, voordat het pincode-scherm tevoorschijn komt. Met deze functionaliteit is de Cura App nog beter beveiligd.

pincode

In de kleur van jouw organisatie

Wil je meer herkenning van de eigen huisstijl in de Cura App? Je kunt nu de basiskleur van jouw organisatie kiezen!

verschillende-kleuren

Alle iconen van de Cura App 2.1.123

  • null
    Agenda
    De agenda geeft een overzicht van alle geplande activiteiten.
  • null
    Prullenbak
    Hiermee verwijder je een afspraak uit de agenda.
  • null
    Filter
    Wanneer je in het zorgplan of bij rapportages en metingen bent kan je een aanzetten. Hiermee vereenvoudig je de inhoud.
  • null
    Potloodje
    Door hierop te drukken, kan een afspraak of reisafspraak gewijzigd worden. Je kunt een afspraak wijzigen qua duur, start en/of eindtijd, activiteit en afstand.
  • null
    Instellingenmenu
    Hiermee kom je in het instellingenmenu waarin je o.a. kunt uitloggen, je pincode wijzigen en een groot lettertype kunt aanzetten.
  • null
    Plusje
    Het + icoon staat voor iets toevoegen. Het + icoon kom je tegen bij Agenda, Rapportages en Metingen.
  • null
    Afspraakdetails
    Hiermee ga je naar de cliëntkaart notities.
  • null
    Uitloggen
    Door op dit icoon te drukken log je uit.
  • null
    Drie puntjes
    Door op de drie puntjes naast een afspraak in de agenda te drukken, kan je een actie voor deze afspraak uitvoeren.
  • null
    Cliëntenlijst
    Hier zijn alle cliënten zichtbaar die binnen jouw autorisatie vallen.
  • null
    Pijltje
    Een pijltje in de app betekent dat je kan doordrukken naar een volgend menu.
  • null
    Groen vinkje
    Een groen vinkje betekent dat een afspraak is voltooid.
  • null
    Cliëntenselectie
    Door op het ster-icoon te drukken, kan je cliënten selecteren als favorieten. Een cliënt selecteer je door op de naam te drukken.  De cliëntselectie kun je weer ongedaan maken door er nogmaals op te drukken.
  • null
    Pijl terug
    Als je op het <-icoon klikt, ga je terug naar het vorige scherm.
  • null
    Oranje kruisje
    Een oranje kruisje betekent dat er een no show is aangemaakt.
  • null
    Cliënt in agenda
    Dit icoon geeft aan dat alle informatie van de cliënt is opgehaald omdat deze voorkomt in de agenda.
  • null
    Vinkje
    Een nieuwe afspraak, rapportage of meeting wordt opgeslagen door op het vinkje te drukken.
  • null
    Slotje
    Indien de planner een afspraak heeft vastgezet komt hier een slotje bij. Ook deze afspraken worden niet opgeschoven tenzij het niet anders kan. In dat geval komt de originele tijd er in het rood bij te staan.

Begin met typen en druk op enter om te zoeken