Persbericht: CareConnections en MobilCare intensiveren samenwerking
CareConnections en MobileCare breiden hun samenwerking uit om slimmer samenwerken in de zorg te bevorderen.
De groeiende zorgvraag in combinatie met het tekort aan zorgpersoneel maakt het noodzakelijk om nieuwe manieren te vinden om de zorg te organiseren en efficiënter te maken. Door de toevoeging van de Zorgapp aan VirtueleThuiszorg van MobileCare ontstaat er een totaaloplossing waarmee cliënten, verwanten en zorgprofessionals beter kunnen samenwerken.
Het belang van innovatie in de zorg
Deze uitbreiding van de samenwerking betekent onder andere:
- spraakgestuurd rapporteren voor zorgprofessionals;
- lokale en regionale samenwerking via een multi ECD-oplossing;
- één app voor zorgprofessionals die gekoppeld is aan zowel het ECD als het MobileCare platform.
Het integrale zorgakkoord (IZA) en het Digitaal Tenzij principe
Met het integrale zorg akkoord = IZA en het nieuwe adagium DIGITAAL TENZIJ, wordt het aanpassen van het zorgproces steeds evidenter. De zorg moet geïnnoveerd worden om succesvol de omslag te maken naar een blended care vorm, waarbij nieuwe cliënten instromen volgens het Digitaal Tenzij principe. Dit betekent dat op basis van de verpleegkundige indicatie in het zorgplan dezelfde zorg wordt geleverd, maar dan alleen waar mogelijk op een andere manier.
Voorbeeld:
- Geen huisbezoek meer om bloedsuiker te prikken, dit in een ECD te noteren, en dit periodiek te delen via telefoon of e-mail met de hoofdbehandelaar,
- maar de client voorzien van de juiste digitale hulpmiddelen zodat de waardes automatisch in het ECD komen en gedeeld worden. Zonder huisbezoek of administratief overleg.
Slimmere en efficiëntere zorg
Met deze uitbreiding van de samenwerking willen CareConnections en MobileCare bijdragen aan slimmere en efficiëntere zorg. Door samen te werken en gebruik te maken van nieuwe technologieën, kunnen we de zorg verbeteren en de uitdagingen waar we voor staan aanpakken.
MobileCare
MobileCare gelooft in de kracht van mensen en nieuwe technologie om de zorg te verbeteren. Door gebruik te maken van menselijk potentieel en nieuwe technologie kunnen ze de traditionele zorgprocessen doorbreken. Het doel is om minimaal 15.000 cliënten de regie over hun welzijn terug te geven, met een klanttevredenheid van minimaal 85%.
CareConnections
CareConnections ontwikkelt software voor de zorg met als uitgangspunt meer tijd en aandacht voor goede zorg. Door goede automatisering worden administratieve handelingen verminderd, zodat zorgverleners meer tijd aan hun cliënten kunnen besteden.
