De laatste loodjes!

Vorig jaar kregen we bij CareConnections de kans nCare over te nemen, het digitale toedienregistratiesysteem en elektronisch voorschrijfsysteem voor de zorg. Achter de schermen zijn we druk bezig geweest met de technologie en de programmatuur. Inmiddels is ook dit helemaal overgezet.

Persoonlijk vond ik het een spannende tijd. We namen een app over die in het primaire proces  van essentieel belang is. Het hele team heeft ontzettend hard gewerkt en doet dit nog steeds. Om alles onder controle te houden maar vooral om de app beter te maken.

Inmiddels is nCare voor 95% helemaal over naar CareConnections. De laatste 5% hebben we onze klanten voor nodig. Oude nControl urls of oude versies van de app worden na 06-07-2020 niet meer ondersteunt. Zodra klanten deze laatste wijziging doorvoeren is nCare succesvol overgezet.

Verbeteringen

waar nodig. Daarnaast ben ik ook erg dankbaar voor de samenwerking met de collega’s van nControl. Zij hebben ons altijd voorzien in informatie en hulp waar nodig.

Inmiddels zijn er al een heel aantal wijzigingen doorgevoerd:

  • Imports vanuit apotheken zijn 11 keer zo snel geworden
  • Het noodportaal en de statuspagina zijn gelanceerd zodat er altijd inzicht is in eventuele storingen en de status daarvan
  • Ook is het klantportaal live, waar klanten terecht kunnen met hun vragen, wensen en verbeteringen.

Een paar kleine wijzigingen die we hebben doorgevoerd:

  • Het AIS ID kan gewijzigd worden
  • Foto’s voor dubbele medicatiecontrole kunnen nu ook gedraaid worden zodat ze beter leesbaar worden in het webportaal
  • In het webportaal is het nu ook mogelijk om op naam én gebruikersnaam van een medewerker te zoeken
  • Het mobiele telefoonnummer van gebruikers hebben we toegevoegd aan de export

Noodportaal en statuspagina

Het noodportaal en de statuspagina zijn een belangrijk onderdeel in de professionalisering van nCare. Zo staan er in het noodportaal bijvoorbeeld altijd aftekenlijsten klaar die nooit ouder zijn dan 24 uur. Waar we naar streven is dat er helemaal geen storingen zijn, maar mocht er zich wel een storing aandienen dan willen we ervoor zorgen dat de medewerkers hun werk wel kunnen blijven doen.

Ook hebben we optimalisaties doorgevoerd om eventuele problemen eerder te detecteren. Op die manier kunnen we proactief acteren en is het niet nodig af te wachten tot er een storing bij ons wordt gemeld.

De software wordt vanaf nu automatisch getest en er wordt continu gecontroleerd op afwijkingen.

Support

Een andere grote wijzigingen die we hebben doorgevoerd is het gebruik van ons klantportaal. Met als belangrijkste doel: inzicht. Via het klantportaal worden vragen, verbeteringen, wensen en fouten ingestuurd. Dit wordt nu allemaal netjes gelogd zodat klanten inzage hebben in de tickets die ze hebben ingeschoten, maar misschien wel belangrijker, je kan direct de status zien.

Voor ons als organisatie heeft het ook een paar voordelen. Wij kunnen namelijk inspelen op veel voorkomende problemen doordat we zien dat een bepaald soort vragen veel binnenkomen. Denk aan optimalisaties in de software of trainingen op maat.

Een overnametraject kent een boel uitdagingen, maar wat ik denk dat klanten gaan merken is dat wij een partij zijn die naar klanten luistert en de software optimaliseert waar mogelijk. We kijken vooral naar de lange termijn, daardoor zie je niet altijd aan de voorkant aanpassingen maar zijn we wel degelijk bezig om de software zo stabiel mogelijk te maken.

 

Niels van der Kruk – Productmanager

Begin met typen en druk op enter om te zoeken